Problem sa Bluetooth povezivanjem je nešto sa čime se korisnici mobilnih telefona često sreću budući da je ova tehnologija veoma popularna i korisna. Baš zbog toga nije nimalo prijatno kada ne radi kako treba.
U ovom tekstu ćemo se pozabaviti kako da rešite problem sa Bluetooth uparivanjem, recimo, slušalica ili zvučnika sa telefonom.
Da bi radio kako treba Bluetooth se jednako oslanja na softver i na hardver. Zato, ukoliko dva uređaja ne govore istim Bluetooth jezikom dolazi do „greške u prevodu“. U principu, noviji uređaji se mogu razumeti sa starijim, ali obrnuto ne mora biti slučaj.
Izuzetak su gedžeti koji koriste Bluetooth Smart tehnologiju koja traži manje energije da bi radila, i funkcioniše na posebnim protokolima. Ovo je razlog zbog kog se takvi uređaji (monitori otkucaja srca, fitnes narukvice i slično) obično ne razumeju sa starijim uređajima koji koriste klasičan Bluetooth.
Takođe, nije moguće povezati uređaje koji koriste specifičan Bluetooth profile. Na primer, kameru i miša nije moguće povezati pošto kamera ne podržava tzv. Human Interface Device Profile.
Međutim, ukoliko problem sa Bluetooth povezivanjem nastaje usled greške korisnika postoje koraci kojima se ovaj problem može rešiti.
Ukoliko je Bluetooth uključen trebalo bi da u uglu ekrana vidite Bluetooth simbol.
Ponekad ovaj proces može uključivati ukucavanje koda ili neophodnost fizičkog dodira dva uređaja. Ovo može biti slučaj kada mobilni telefon ima NFC.
Kod podešavanja Bluetootha na mobilnom telefonu potrebno je dati dozvolu da drugi uređaji mogu da „vide“ vaš telefon. U suprotnom povezivanje nije moguće.
Bluetooth tehnologija ne radi na velikoj udaljenosti. Ponekad je se dešava da je nemoguće povezati dva uređaja koja su na više od 2 metara udaljeni jedan od drugog.
Ukoliko postoji problem sa uparivanjem, bilo bi dobro da uređaje koje želite da povežete udaljite od WiFi rutera budući da se dve bežične veze mogu umešati u posao jedna drugoj.
Ponekad se dešava da neke aplikacije onemogućavaju Bluetooth uparivanje. U tom slučaju trebalo bi da sve bude kako treba nakon što očistite cache u telefonu.
Za Android procedura je: Settings > System > Advanced> Reset Options > Reset Wi-fi, mobile & Bluetooth.
Za iOS uređaje je potrebno da „rasparite“ sve povezane uređaje: Setting > Bluetooth, odaberite info ikonicu i potom kliknite na Forget This Device za svaki uređaj koji je bio uparen, a potom restartujte telefon.