Kada napravite Apple ID nalog, dobijate besplatan pristup iMessage-u i FaceTime-u. Ove aplikacije vam omogućavaju slanje tekstualnih poruka ili video-ćaskanje s bilo kim, a jedina neophodnost je internet veza.
Pre nego što započnete korišćenje iMessage ili FaceTime na svojim Apple uređajima, morate ih aktivirati. U većini slučajeva, to će se desiti čim završite podešavanje uređaja. Ponekad može potrajati do jednog dana, ali postoje i one retke situacije kada aplikacije ostanu zaglavljene na ekranu ondosno kada vam se prikaže poruka „Čeka se aktivacija“.
Ukoliko ova situacija potraje duže od jednog dana, postoji nekoliko jednostavnih koraka koje trebate preduzeti da to popravite.
Ipak, pre nego što pređete na njih, zatvorite i ponovo otvorite aplikacije da biste videli da li to rešava problem – ponekad je resetovanje sve što je potrebno da biste rešili problem.
Kada se iMessage i FaceTime „aktiviraju“, one zapravo kontaktiraju Apple servere da bi proverili da li koristite legitimni Apple ID. Dakle, ako oni ne funkcionišu, vaše aplikacije se ne mogu aktivirati.
Apple ima veb sajt na kom prati sve svoje servere i beleži ako neki od njih prestane sa radom. Pristupom dobijate listu aplikacija pored kojih se nalaze tačkice. Proverite da li pored FaceTime-a i iMessage-a stoje zelene tačke – ako su tačke žute ili crvene, serveri imaju problema.
Ukoliko je ovo slučaj, sve što trebate da uradite je da sačekajte da ih Apple popravi.
Za razliku od SMS poruka i običnih telefonskih poziva, iMessage i FaceTime koriste internet, a ne signale mobilne mreže. Dakle, ako niste povezani sa Wi-Fi ili mobilnim internetom, one neće raditi. Otvorite pretraživač i proverite da li možete učitati neku drugu veb stranicu. Ako ne uspevate ili se stranica učitatava izuzetno sporo, pronašli ste krivca. Povežite se sa jačom internet vezom i resetujte uređaj.
Ako imate dobru vezu, ali se i dalje ne možete aktivirati aplikacije, resetujte postavke mreže i pokušajte ponovo.
U aplikaciji “Postavke” na uređaju, možete uključiti ili isključiti iMessage i FaceTime. Obično ćete koristiti ove prekidače da biste isključili usluge, ali ih možete koristiti kako bi osvežili vezu sa serverima.
Otvorite aplikaciju “Postavke” na vašem Apple uređaju. Dodirnite sekciju “Poruke”, a zatim isključite prekidač za iMessage. Vratite se na glavnu stranicu “Postavki” i isključite “FaceTime”. Sada restartujte uređaj.
Nakon ovoga na isti način uključite aplikacije i proverite da li je poruka „Čeka se aktivacija“ još uvek tu.
FaceTime i iMessage su povezani sa vašim Apple ID nalogom. On se koristi za pristup iCloud-u i drugim Apple uslugama koje zahtevaju ID. Osvežavanje ovog naloga može popraviti problem.
Otvorite aplikaciju “Postavke”. Dodirnite svoje ime na vrhu ekrana, a zatim dugme “Odjavi se” koje se nalazi na dnu. Možda ćete trebati da unesete lozinku kako biste se potpuno odjavili. Sada resetujte uređaj.
Kada se ponovo pokrene, vratite se u “Postavke”. Dodirnite opciju “Prijavi se” na vrhu stranice i unesite podatke Apple ID nalog. Nakon prijavljivanja, proverite aplikacije.
Ako su vreme i datum na vašem uređaju netačan, to može uticati na vašu vezu sa Apple serverima. Ponovo posetite “Postavke” > “Opšte” > “Datum i vreme”.
Proverite da li je prekidač „Automatski postavi“ uključen. Ako nije, pomerite ga udesno i restartujte uređaj. Nakon restartovanja problem bi trebao da nestane.
Za kraj, praktikujte ažuriranje vaših uređaja kada god je to moguće. Ako zaostanete sa ažuriranjem, vaše aplikacije mogu prestati sa radom.
Otvorite aplikaciju “Postavke” > “Opšte” > “Ažuriranje softvera”.
Ukoliko vaš uređaj ima čekanje za ažuriranje, stranica će vam reći o čemu se radi i šta uključuje. Dodirnite “Preuzmi i instaliraj” ili samo “Instalirajte da biste ažurirali”. Uređaj će se automatski resetovati da bi instalirao ažuriranje. Nakon što se ponovo uključi, proverite da li vaše aplikacije rade kako bi trebalo.