Apple ukida iCloud Backup i Safari sinhronizaciju za starije uređaje

Apple ukida iCloud Backup i Safari sinhronizaciju za starije uređaje

Apple je najavio važnu promenu koja će uticati na korisnike starijih uređaja. Od 18. decembra 2024. godine, iCloud sinhronizacija za Safari i backup podaci više neće biti dostupni na uređajima sa iOS 8, macOS 10.10 Yosemite i starijim verzijama operativnih sistema. Ova promena obuhvata starije modele iPhone, iPad i Mac računara.

Koji servisi će biti pogođeni?

Prestanak podrške odnosi se na sledeće funkcionalnosti:

  • Safari sinhronizacija: Omogućavala je korisnicima da sinhronizuju bookmarke, istoriju pretrage i otvorene kartice između uređaja. Ova opcija će prestati da funkcioniše za starije uređaje.
  • iCloud backup: Funkcionalnost pravljenja rezervnih kopija na iCloud serverima takođe će biti ukinuta. Ovo znači da korisnici neće moći da čuvaju podatke poput kontakata, fotografija, beleški i aplikacija u oblaku.

Zašto dolazi do ovih promena?

Apple je poznat po tome što redovno ažurira svoje servise kako bi obezbedio bolje performanse, bezbednost i podršku za nove funkcionalnosti. Međutim, održavanje kompatibilnosti sa starijim uređajima često je tehnički zahtevno. Ova odluka omogućava Apple-u da usmeri resurse na unapređenje aktuelnih verzija iOS i macOS sistema i razvoj novih tehnologija.

Sve to znači da će se korisnici starijih uređaja suočiti sa sledećim izazovima:

  • Prekid sinhronizacije podataka: Ako i dalje koristite uređaj sa starijim operativnim sistemom, bookmarke i istoriju pretrage na Safari pretraživaču više nećete moći da sinhronizujete sa drugim uređajima.
  • Ograničena bezbednosna kopija: Bez mogućnosti iCloud backup-a, korisnici će morati da ručno čuvaju svoje podatke na računaru ili drugom uređaju.

Šta su preporuke?

Apple navodi da bi korisnici trebalo da preduzmu sledeće korake kako bi izbegli probleme:

  • Ažuriranje uređaja: Ako je moguće, nadogradite svoj iOS ili macOS na noviju verziju kako biste nastavili da koristite iCloud servise.
  • Prelazak na noviji uređaj: Za korisnike koji koriste veoma stare uređaje, prelazak na noviji model može biti jedino rešenje.
  • Ručno čuvanje podataka: Kreiranje lokalne kopije podataka preko računara pomoću iTunes-a (za iOS) ili Time Machine-a (za macOS).

Zanima vas cena popravke?

Pošaljite nam upit sa informacijama o kvaru i dobićete odgovor u najkraćem roku.

Pošalji upit