Baterija je jedan od najvažnijih delova računara, jer nam omogućava da ga ponesemo sa sobom i radimo gde god želimo. Međutim, može se desiti da dobijete poruku „nema detektovane baterije“, ali nemojte paničiti. Postoji nekoliko potencijalnih rešenja za ovaj problem, a to ne mora nužno biti kupovina zamenske baterije ili novog laptopa.
Zavisno od verzije Windowsa, poruka o grešci u vezi sa baterijom može se pojaviti kao upozorenja u sredini ekrana ili malo tekstualno obaveštenje na ikonici baterije.
Evo nekoliko primera kako može izgledati:
Obaveštenja o greškama u vezi sa baterijom obično su izazvana fizičkim oštećenjem iste ili hardverskom opremom laptopa, zastarelim drajverima ili pregrevanjem.
Iako uzrok obaveštenja može biti raznovrstan, postoji nekoliko načina da saznate šta je problem i popravite ga.
Uključite punjač u laptop. Moguće je da je baterija jednostavno potpuno ispražnjena, pa pre nego što počnete da paničite, priključite je na izvor napajanja. Sačekajte najmanje 15 minuta, a zatim pokušajte da ga uključite.
Ponovo pokrenite laptop. Ovo bi trebalo da bude jedna od prvih stvari koje treba probati kada se susretnete sa skoro svakim problemom na laptopu (ili bilo kojm drugom uređaju), jer ponovno pokretanje može rešiti mnoge probleme, pa tako i ovaj.
Rashladite laptop. Ako je vaš računar izložen suncu ili ga koristite ceo dan, posebno u vrućoj sobi na lošoj površini, baterija se može pregrejati. Pustite je da se ohladi, a zatim je koristite na tvrdoj površini kako bi se donja strana mogla provetriti.
Pored toga, ne bi bilo loše da očistiti sve otvore koji bi na bilo koji način mogli biti blokirani prašinom ili prljavštinom.
Ažurirajte Windows. Bez obzira na verziju Windows-a koju koristite, važno je da održavate operativni sistem ažuriranim kako biste održavali ne samo operativni sistem, već i hardver. Instaliranje dostupnih Windows ažuriranja može biti sve što treba da uradite kako biste popravili grešku.
U postavkama pronađite i pokrenite ugrađeni alat za rešavanje problema kako bi sam Windows pokušao da popravi problem.
Proverite status uređaja baterije u Menadžeru uređaja. Ovo neće rešiti problem, ali jasno ćete videti u kom je stanju vaša baterija. Da biste to uradili, kliknite na kategoriju Baterije, a zatim na Properties. Ako vidite ispis da uređaj radi ispravno, vaša baterija je u redu, a grešku uzrokuje nešto drugo. Ako pak ne vidite ovu poruku, vaša baterija može biti oštećena i možda ćete morati da je zamenite; ovo je najčešće slučaj sa starim laptopovima.
Ažurirajte drajvere baterije. Desnim klikom na ime baterije vašeg laptopa izaberite opciju Ažuriraj drajver, zatim ponovo pokrenite laptop i proverite d ali je greška nestala.
Deinstalirajte bateriju iz Menadžera uređaja, a zatim je ponovo instalirajte. Kao i kod Ažuriranja drajvera, potrebno je kliknuti na bateriju (desnim klikom), ali ovaj put odaberite Deinstaliraj uređaj. Nakon ponovnog pokrenitanja računara, Windows će automatski instalirati bateriju.
Još jedan od načina je da nakon gašenja laptopa, otkačite napojni kabl i fizički izvadite bateriju, a onda je ponovo vratite, priključite kabl za punjenje i zatim uključite laptop.
Ukoliko ni jedna od gore navedenih opcija nije rešila problem, donesite vaš laptop u najbliži ProMobi servis, a mi ćemo se potruditi da u najkraćem mogućem roku nađemo rešenje.