Kako popraviti nedostatak zvuka na iPhone i Android uređaju?

Kako popraviti nedostatak zvuka na iPhone i Android uređaju?

Ne čujete zvuk sa svog telefona? Uzroci problema mogu biti brojni: neispravna slušalica, povezanost sa bežičnim uređajem za zvuk, utišanost aplikacije u kojoj se nalazite, ili uticaj drugih instaliranih aplikacija. Donosimo vam nekoliko rešenja koja će vam pomoći da rešite ovaj problem.

Obavite osnovne provere

Prvi korak u rešavanju problema je da obavite osnovne provere kako biste se uverili da privremeni problem ne utiče na zvuk. Restartujte svoj iPhone ili Android telefon, isključite režim za tišinu ili „ne uznemiravaj“ režim, i očistite zvučnike od prašine ili drugih prepreka. Takođe, proverite da li vaša ruka ili maska ne blokiraju zvučnik, što može uzrokovati prigušen zvuk.

Ako koristite slušalice, isključite ih i očistite priključak. Korišćenje telefona sa vrlo niskim nivoom baterije može ponekad uzrokovati neočekivane probleme, pa vam savetujemo da ga priključite na punjač ukoliko vidite da je to slučaj. Ako problem postoji i nakon ovih osnovnih provera, probajte sledeća rešenja.

Isključite bežični audio uređaj sa Androida ili iPhone-a

Ako inače koristite bežične Bluetooth slušalice ili zvučnike, može se doći do automatskog povezivanja telefona sa nekim od uređaja. Zato se uverite da li vaš uređaj koristi njih kao izvor zvuka. Da biste to proverili, potrebno je da isključite Bluetooth na svom Android-u ili iPhone-u, ovo će automatski isključiti sve povezane uređaje.

Ako isključivanje Bluetooth-a reši problem, sve što je potrebno da uradite jeste da “odspojite” povezani audio uređaj. Na Android-u, prevucite prstom nadole sa vrha ekrana i par sekundi zadržite Bluetooth ikonu. Kada se pojavi meni sa prikazom povezanih uređaja, dodirnite „Detalji“, a zatim ikonu zupčanika pored uređaja koji želite da odspojite.

Odaberite „Odspoji“ i problem je rešen. 

Ako imate iPhone, prevucite prstom nadole i dugo pritisnite Bluetooth ikonu, zatim dodirnite „Bluetooth podešavanja.“ Nakon toga, dodirnite simbol informacije (ⓘ) pored uređaja koji želite da odspojite.

Odaberite „Zaboravi ovaj uređaj“ i potvrdite odluku. 

Proverite ispravnost slušalica

Da biste proverili ispravnost žičanih slušalica, isključite ih sa telefona i ponovo pustite datoteku. Ako čujete zvuk iz zvučnika telefona, verovatno su slušalice uzrok problema. Da biste dodatno potvrdili, pokušajte da povežete iste slušalice sa drugim uređajem; ako su neispravne, neće proizvoditi zvuk ni na drugom uređaju.

Proverite da li audio ili video datoteka ima zvuk

Uverite se da audio ili video datoteka koju puštate na telefonu ima zvuk i da nije utišana. Proverite ikonu zvučnika unutar aplikacije koja pušta datoteku; ako preko nje postoji koso iscrtana linija, zvuk je utišan. Dodirnite ikonu zvučnika da biste isključili tišinu i po potrebi podesite jačinu zvuka. Ako zvuk nije utišan, proverite da li audio/video datoteka sadrži zvuk.

Da biste to potvrdili, pokušajte da pustite drugu audio/video datoteku unutar iste aplikacije ili pustite problematičnu datoteku na drugom uređaju. Ako audio radi kako treba kada pustite drugu, onda je jednostavno problem u datoteci.

Međutim, ako audio datoteke rade kako treba na drugom uređaju (a ostale audio datoteke ostaju utišane na vašem telefonu), problem verovatno leži u vašem telefonu. Stoga probajte neko od preostalih rešenja.

Proverite zvuk aplikacije

Ako ne čujete zvuk u određenoj aplikaciji, kao što je igra ili medijski plejer, zvuk unutar te aplikacije može biti utišan. Otvorite podešavanja aplikacije i uverite se da zvuk nije utišan. Takođe, ako koristite aplikaciju treće strane za pametno upravljanje jačinom zvuka, proverite da li je jačina zvuka za problematičnu aplikaciju utišana.

Ako ovo nije slučaj, pokrenite uređaj u „sigurnom režimu“ ili „recovery režimu.“ Sigurni režim pokreće vaš telefon bez aplikacija trećih strana. Ako možete čuti zvuk savršeno u sigurnom režimu, to sugeriše da je uticaj od aplikacije za upravljanje jačinom zvuka uzrok problema. Dakle, deinstalirajte tu aplikaciju.

Ažurirajte softver telefona i vratite stari dobri zvuk

Ne ažuriranje uređaja na najnoviju verziju operativnog sistema može biti uzrok problema sa zvukom. Da biste proverili dostupna ažuriranja softvera na Android-u, otvorite aplikaciju „Podešavanja“ i dodirnite „Ažuriranje softvera > Preuzmi i instaliraj.“

Ako je ažuriranje dostupno, Android će ga preuzeti i instalirati. Ako vidite poruku „Vaš softver je ažuriran,“ vaš telefon je potpuno ažuriran.

Da biste ažurirali iPhone, otvorite podešavanja i idite na „Opšte > Ažuriranje softvera.“

Ako je ažuriranje dostupno, iOS će vas podsetiti da ga preuzmete. Dodirnite „Preuzmi i instaliraj.“

Možda ćete morati da unesete svoj PIN kod i dodirnete „Slažem se“ u donjem desnom uglu. Vaš uređaj će se povezati sa Apple serverima da preuzme ažurirane datoteke. Nakon preuzimanja, zatražiće od vas da ih instalirate.

Možda vaš Android ili iPhone imaju hardverski problem koji remeti zvuk

Ako je softver vašeg telefona već ažuriran i nijedna od gore navedenih opcija nike pomogla, verovatno imate hardverski problem.

Ako ne možete čuti zvuk kroz slušalice, a one same po sebi nisu neispravne, možda je problem u priključku. Slično, ako možete čuti zvuk kroz slušalice, ali ne i sa zvučnika telefona, zvučnici mogu biti neispravni.

Ako nijedno od ovih rešenja nije bilo od pomoći, onda je vreme da mi zasučemo rukave. Posetite nas u najbližem Promobi servisu, gde ćemo pregledati vaš uređaj, dijagnostikovati problem i ponuditi vam najbolje moguće rešenje. 

Zanima vas cena popravke?

Pošaljite nam upit sa informacijama o kvaru i dobićete odgovor u najkraćem roku.

Pošalji upit